Instagram

Sunday, 22 June 2014

Harga Petrol Turun

Assalamualaikum dan salam sejahtera diucapkan pada semua..Apa khabaq harap sihat la nooo..Haa amacam dengan cuti kelmarin????dah2..hari ni dah start kerja dah....sama la ngan aku....Apa2 pun selamat bekerja kepada semua warga2 Buruh mahir,separuh dan tidak mahir...hehehe...





Haaa..amacam...harga petrol dah turun wei..apa nak bising2...xyah kalut2 mcm nak turun ke laut..Apa nak dibandingkan dengan harga minyak Venuzeuela la,Qatar la, Mexico la apa la..Xyah2..ni..dah turun banyak dah..apa mau lagii..Bagi depa2 yg dok di negara luaq dan bangga dengan harga minyak luaq..aku bangga dengan Malaysia..Tanah Airku...68sen seliter..amacam..






Releks2...tenang2kan minda dan betulkan keadaan fizikal anda..Banyak cantik..hampa ingat senang2 Kerajaan nak perturun harga minyak....Pakatan Rakyat pun berani 5kupang jaa ni sampai seringgit lebih..bangkrupp ooo...hahahah......Ni harga untuk gas NGV laa...amacam..Jimat dak..Ni la penjimatan terbaik..mcmni punya isi..xsilap aku hampa dapat dalam 140km..bukan anggaran yg tepat laa..Tapi lebih kurang tu la hampa bleh dapat berdasarkan apa yg kawan aku bagitaw..Dia pakai pun sebab dia dok buat runner utk p JPJ, PUSPAKOM dan sebagainya..Biasa la kan,dok belah Penang ni,kalau hari ahad Penang cuti so Kedah yg buka..Jadi nk travel tu laa..Di sini berlaku penjimatan yg agak luar biasa..tidak dia kena travel p balik, tol lagi habih la dalam rm30-40..jadi NGV memang menjimatkan..Cuma hampa keluaq modal sekali ja la pasang tong dia tu dalam lingkungan rm3k..dulu mahai lagi sekarang dengaq cerita dah murah sangat...Siap teknologi dia di R&D kan lagi...Rujuk mana2 kedai NGV berdekatan sebab aku bukan pakar fizik atau lain2 bahan api nak cerita perabih kat hampa...haahahha






Dia punya nozzle kena boh kot boot depan kereta seperti dalam gambar..Mudah saja maaa,hatta kakak2 dan makcik2 bleh mengisi sendiri sambil bleh dok makan aiskrim lagi...heh heh heh...Ni la penjimatan masa kini...So apa lagii..Jangan harap la petrol nak kurang..hahahaha....Saja melawak ja nooo pagi2 ni...Jangan Marah haaa...nanti kena juai


Sekian terima kasih.

Montana
Be The Best to win The Best


p/s: amacam bro Hasrul ok dak SEO aku?ni ka SEO?? hahaha..silap minta maaf la nooo....Saya baru belajaq..harap andai ada salah tolong tunjukkan dengan mata hati bukan mata pedang..




15 comments:

  1. singgah sini lawat blog. Hihi. Dah follow dahh :)

    ReplyDelete
  2. Kalaulah harga petrol la nih macam harga NGV RM0.68sen/liter..huhu..oh Malaysia ku..

    ReplyDelete
  3. bila pakai NGV, tong besar kat bonet tu buat ruang bonet sempit, kalau jalan jauh memang ganggu/tak muat isi beg gedabak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saja pun..dia punya bunyi manyak kuat ooo....bunyi serupa kita bawak tong gas

      Delete
  4. amboi.. tajuk gempak.. hihihi..

    ReplyDelete
  5. wah..tertipu sekejap.memang jimat pun pakai NGV ni.

    ReplyDelete
  6. Pakai NGV jauh memang lagi jimat berbanding patrol. Walaupun makan space sikit, namun utk travelling seharian pergi kerja dalam kesesakan lalu lintas adalah opsyen yg lebih baik dari petrol. Sayangnya di tempat kawe (KK) tak ada NGV. Pandai2 jer lah kawal penggunaan petrol kan :D

    ReplyDelete
  7. hang kalau sekali lagi buat entri camni... gua report... ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan CIkgu..saya cukup takut rotan guru besaq...badi oo..sampai ke tua ingat..hahahha

      Delete
  8. tak derr nak cakap ape... kalau turun alhamdulillah :)..

    ReplyDelete
  9. haha...da agak da...takkan la harga minyak akan turun kan...magic kot kalau turun...HAHA

    ReplyDelete
  10. Indahnya kalau harga petrol turun semurah ni.
    Boleh jadi ada yang kena sakit jantung

    ReplyDelete
  11. I all the time used to read article in news papers but now as I am
    a user of net so from now I am using net for content, thanks to web.



    Here is my weblog :: lose Weight exercises (http://Bikemate.org)

    ReplyDelete
  12. I visited several web pages however the audio feature
    for audio songs current at this site is genuinely fabulous.


    Also visit my webpage :: six degrees ()

    ReplyDelete

 
blogger widget

Mungkin anda belum baca lagi...