Instagram
Sitegiant E-Commerce

Sunday 1 December 2013

Peranmai- Jayem Ravi

Assalamualaikum kawan2..apa habaq hampa semua..harap hampa semua sihat la noo di samping keluarga tersayang...Aku di sini ingin mengucapkan selamat hari cuti...esok sudah mau kerja kan..soo tidoq la awai....yang aku dok xtido2 lagi...saja dok teringat ada mood hari ni tu yang dok nak tulis dalam blog ni..

seperti yang dijanjikan sebelum ini, sempena visit aku ke Little India tempoh hari, aku ada cerita yang aku ada beli DVD kat situ dan aku akan cuba untuk mereview cerita yang aku sempat beli. Cerita ni aku try cari kat Penang xda stok dan akhirnya jumpa jugak di Little India Kuala Lumpur..Feewittttt..... Kali ini aku nak review satu cerita yang bleh dikatakan 4tahun kebelakang..cerita dalam lingkungan tahun 2009. Cerita ni hero dia aku pernah review dalam post aku sebelum2 ini.. Ya hero ini bernama Jayem Ravi. Hero tegap, sasa dan dia ni kalau berlakon bertumbok best...Xda side effect, lawan best punya..Tapi xda la sampai tahap Tony Jaa, tomoi Di Raja...


Jayem Ravi Peranmai
Peranmai (2009)



Cerita ni berkisarkan hero yang memegang watak sebagai renjer hutan(lebih kurang macamtu la). Cerita bermula apabila sekumpulan budak perempuan yang datang dari sekolah mana tah untuk menjalani latihan di tempat hero bekerja, lebih kurang macam kadet remaja sekolah la kot. Jadi Hero ni bleh dikatakan officer gak la, sebab dia ditugaskan untuk melatih budak2 perempuan ni di kem tempat dia bekerja. Latar belakang hero dalam filem ni adalah orang kampung yang duduk di kawasan hutan, dan sekali tengok macam xda pendidikan yang tinggi kalau dia duduk di kalangan orang kampung dia. Aku ada dapat info bahawa Jayem Ravi iaitu hero ni pernah dicemuh penggiat seni di sana sebab ada scene dalam filem ni dia pakai CAWAT. Depa cemuh dia la, sebab sampai tara mana sangat aihh nak menghayati watak kan..Itu kritikan terhadap beliau dalam filem ni la..

Hero ni seorang yang pendiam, dan selalu dia dibuli boss dia..Tapi hero releks...xkalut..diam ja dan banyak scene dalam filem ni menunjukkan budak2 perempuan tersebut dok buli dia jugak, dan prank dia setiap waktu.Depa buat macamtu atas alasan xsuka kat hero, sebab depa kata hero ni xlayak untuk membimbing depa tentang seelok belok ilmu survival dalam hutan.


Peranmai Jayem Ravi





Peranmai Jayem Ravi


Cerita ni bagi aku...errr...heroin macam xda ja..sebab perempuan ramai dalam filem ni..semua ada peranan masing2 dalam menjayakan watak mereka. Ada yang pekena hero dan ada yang jatuh cinta dengan hero.Tapi hero xlayan macha..sebab banyak kerja lagi dia nak kena buat.. Dalam masa yang sama, sewaktu mereka dalam training, depa dikejutkan dengan kedatangan orang asing iaitu orang puteh la..apa lagi..Bab2 nak menjahanam orang ni depa cukup chemmm la.. Apabila diselidik balik, berdasarkan ilmu survival dalam hutan, hero dapat trace yang depa ni ada hidden agenda datang dalam hutan tempat depa training tu. Mat2 salleh tu sebenarnya cuba untuk melumpuhkan sistem yang baru nak dibangunkan oleh kerajaan India. Dalam filem ni, India dalam proses untuk melancarkan satellit untuk enhance sistem pendidikan di India. Jadi Depa2 ni mai nak musnahkan roket yang bawak satellit tu la..Perghh..jahat depa..Kalau satelit tu berjaya sampai ke atas, maka India akan menjadi pusat pendidikan terbaik di Asia..Lebih kurang macamtu la cerita dia..



Peranmai


Jadi...mampukah Mat Salleh tu memusnahkan roket yang bawak satelit yang diwakili negara India ini? kalau nak taw kena la tengok..Peranmai...heheheh...Cerita ni best..jangan risau..best...Kepada sapa yang nak kan lojik,lawan xda bunyi2 punya, haa ini cerita gua suggest sama lu macha...okk...gua bleh bagi 4 Bintang ini cerita...


Sekian terima kasih

Montana
Be The Best to win The Best

28 comments:

  1. Kacak jugak hero tu..hehe..klu hero kacak2 ni mmg kna gigih p tengok ni.. :)

    ReplyDelete
  2. mcm best je. xleh nk komen pjg2 kebusyan sgt ni ! mengejar waktu lunch tuk terjah laman kawan2 !

    ReplyDelete
  3. Mesti ceritanya masa mula2 hero akan kena belasah, kena hina dan macam2 kena lagi, tapi endingnya hero bangkit untuk menang. Keretapi ada tak dlm cerita ni dan berapa banyak lagu di dalamnya??

    Nota: terima kasih kerana ziarahi blog saya...

    ReplyDelete
  4. menarik menarik... cam rambo pon ada eh.

    ReplyDelete
  5. Adik ni memang kaww kaww punya minat filem tamil n hindi....sesekali akak nak cuba tgk satu filem yg betul2 menarik dn terbaik antara semua filem tamil tu...adik blh bg tajuk filem yg paling menarik tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau hero dah legend : Rajinikanth, movie Sivaji The Boss (antara latest punya filem)
      Kalau hero tengah meningkat naik dan semasa: Vijay, tajuk filem Vettaikaran (Best movie)
      Dua2 filem di atas saya ada review dalam blog ni..bleh tengok sebagai rujukan..heheheheh

      Delete
  6. hero kalah dulu pastu baru menang! betui tak? errrr... salam kenal ;D

    ReplyDelete
  7. Assalam.. wah mcm best je movie ni.. sy follow sini ye.. :)

    ReplyDelete
  8. hero ni kacak..jalan cerita pun best..macam adventure movie je kan..nk beli cd ssh carik klu tamil,mana la tau little india ni semua.haha..layan filem tamil kt astro ja.haha..

    baru perasan ang dok nibong tebai montana..reyan kt mana?akk (ceh tetiba) org nibong tebai gak..satu kmpg dengan tuk non..:)

    ReplyDelete
  9. ayah sy minat la cita tamil..
    tpi sy suka cite korea haha kadang2
    layan gak..

    ReplyDelete
  10. nak tanya citer yang ni ada menari tak ? hehe :D

    ReplyDelete
  11. nice one.. hero boleh thn ensem hhihi..

    ReplyDelete
  12. macam rambo pula masuk hutan macam tu..

    ReplyDelete
  13. nice pose ahahhaa..gempak ah !

    ReplyDelete
    Replies
    1. fuhhh memang fevret cite tamil eh. rare sgt nih hehe

      Delete
  14. pernah tengok la cite ni, best juga..hehe ada ditayangkan dlm tv dulu..:)

    ReplyDelete
  15. movie tamil ngan bollywood mmg bestlah movie tamil
    lau nak tamil yg cite mcm ni lah..dulu2 tamil jenis gaduh angkat kain
    la ni mcm2 sains efek cam rambo pun ada ha..terbaek lah
    ni rasa2 hampa boleh cakap tamil ke dok...

    ReplyDelete
  16. wahh nampak menarik jalan ceritanya ^_^ kat mana boleh tengok cerita nie ?

    ReplyDelete
  17. minat ye cerita macam ni.. Ros ni jarang nak dapat tengok cerita cerita baru..

    ReplyDelete
  18. nak pinjam CD buleh dok ? hehehe


    mcm best je nie cerita nie.

    ReplyDelete
  19. Org lelaki ni bukan main lagi suka cerita gasak gasakkan.... kita tak suka, ganas!

    ReplyDelete
  20. agak2 hero dia kalau jumpa sijavi the boss sape menang??hahaha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete

 
blogger widget

Mungkin anda belum baca lagi...